Beatriz LAFONT + Jan ČIŽMÁŘ
Beatriz Lafont Murcia (Španělsko) / soprán, barokní kytara, kastaněty
Jan Čižmář (ČR) / vihuela, barokní kytara, theorba
SPANISH BAROQUE AND SEPHARDIC MUSIC
"El Maestro" 1536 LLuís del Milà (1500 - 1561)
"Cançoner del Duc de Calabria", 1556
Desdeñado soy d´amor
"Cancionero de Palacio" from 1470 to 16th Century
Juan Hidalgo (1614 - 1685)
José Marin (1619 - 1699)
(manuscrito MU 4-1958, Mu.Ms.727, Fitzwilliam Museum, Cambridge)
Luis de Briceño (fl.1610 - 1637)
Gaspar Sanz (1640 - 1710)
Anónimo S.XVII
Jácara: No hay que decir el primorCatalan and Sephardic melodies
Cançó del lladre
Una matica de ruda
Morenica
Morena me llaman
Beatriz Lafont Murcia
se narodila ve španělské Valencii, kde se začala učit hře na kytaru a zpěvu, ačkoliv se již od raného věku zaměřovala hlavně na profesionální uměleckou dráhu jakožto sopranistka. V roce 2002 obdržela na Conservatorio Superior de Música Joaquín Rodrigo druhou cenu Grado Medio za zpěv, kde také dokončila vyšší stupeň hudebního vzdělání pod vedením sopranistky Glorie Fabuel.
Beatriz navštěvovala v rámci mistrovských kurzů třídy renomovaných hudebníků jakými jsou kupříkladu Robert Expert, Donald Sultzen, Wolfrang Rieger, Marta Almajano, Cristina Miatello, Evelyn Tubb, J. Pons, Lambert Climent, Stephen van Dyck či Maargret Honig.
Za podpory stipendia Instituto Valenciano de la Música (Generalitat Valenciana) absolvovala magisterský program ve zpěvu staré hudby u Rity Dams, Michaela Chance, Jill Feldman a Petera Kooije a ve hře na theorbu u Mika Fentrosse a Joachima Helda na oddělení staré hudby Koninklijk Conservatorium v Haagu.
V roce 2006 získala třetí cenu na mezinárodní soutěži V. Certamen de Guitarra "Luys Milán" (L'Olleria), a taktéž cenu pro nejlepšího valencijského umělce, avšak stejně tak i cenu veřejnosti. V roce 2008 měla příležitost spolupracovat se sopranistkou Evelyn Tubb, s níž zpívala Monteverdiho a Schützovy madrigaly na koncertech v německém Steinau, Schloss Kleinheubach a v Michelbachu.
Roku 2009 zpívala coby sólistka v Purcellově "Dido and Aeneas" na Festivalu Classique '09 v Haagu pod taktovkou Claudia Ribeira a v režii Daana Admiraala. Jako specialistka v oblasti španělské barokní vokální hudby zpívala s Emiliem Morenem a se souborem Christiny Pluhar.
Vystupovala napříč Evropou a v Jižní Americe s ansámbly jako Las Esferas, Musica Poetica, La Academia de los Nocturnos, Le Jardin Secret, Harmonia del Parnàs, Os Orphicum, Collegium Musicum Den Haag a Música Temprana, na různých festivalech jako jsou XVI Festival de Música Antigua de Peñiscola, XII Festival de Música Antiga: Música, Història i Art in Valencia, Fringe Festival Oude Muziek in Utrecht, Festival Classique in Den Haag, V Festiwal Twórczości Religijnej (Polsko), Dag Oude Muziek in Bilzen (Belgie) a XXV Edizione Pievi & Castelli in Musica (Itálie).
Jan Čižmář
je všestranný umělec zabývající se hrou na historické drnkací nástroje. Se soubory jako např. Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestra of the Eighteenth Century, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Capella Cracoviensis či Orkiestra Historyczna a pod dirigenty jako Frans Brüggen, Christopher Hogwood, Giovanni Antonini, Yannick Nézet-Séguin či Christina Pluhar pravidelně účinkuje v Evropě, Asii a USA. Vystupuje také jako sólista s barokním a renesančním repertoárem. Pod jeho uměleckým vedením působí soubor Plaisirs de Musique.
Po ukončení studia hry na kytaru a muzikologie v rodném Brně odešel do Londýna studovat na Royal College of Music, kde se začal věnovat hře na loutnu ve třídě Jakoba Lindberga. Ve studiu pokračoval na Královské konzervatoři v Haagu, kde jeho učiteli byli Nigel North, Joachim Held, Mike Fentross a Christina Pluhar. Byl zakladatelem a šéfredaktorem českého kytarového časopisu Kytara a pravidelně přispívá i do dalších hudebních periodik. Intenzivně se také věnuje ediční a badatelské činnosti v oblasti staré hudby.
Jan Čižmář vyučoval hru na loutnu a příbuzné nástroje na Hudební akademii Karola Szymanowského v Katowicích v Polsku a na Akademii staré hudby při FF MU v Brně, v současnosti pedagogicky působí na JAMU v Brně. Pravidelně vyučuje na kursech a masterclass v Evropě i zámoří.
Účinkuje na několika desítkách CD, jeho sólové CD věnované Codexu Jacobides (Supraphon, 2020) je historicky prvním loutnovým CD u tohoto labelu.