CAPELLA ORNAMENTATA
CAPELLA ORNAMENTATA
Michaela KRÁLOVÁ / soprán
Anežka MIŠOŇOVÁ / soprán, dulcian
Barbora MIŠOŇOVÁ / cink
Pavel NOVOTNÝ / renesanční trombon
Ondřej SOKOL / renesanční trombon
Jan KLIMEŠ / dulcian
Marek KUBÁT / barokní kytara, teorba
Marek ČERMÁK / varhanní pozitiv
Richard ŠEDA / cink, umělecký vedoucí
MARS BOHEMICUS
repertoár dechových kapel kolem roku 1620 za vlády českého krále Ferdinanda II.
Alessandro Orologio (1555 - 1633) - Intrada à 6{Intradae, quinque et sex vocibus, Helmstedt 1597}
Anonym - Toccata{Brno, 1. čtvrtina 17. století}
Kryštof Harant (1564 - Praha 1621) - Qui confidunt in Domino - žalm 125{Putování aneb cesta z Království českého do Benátek, Praha 1608}
{Parnassus musicus Ferdinandaeus, Venetia 1615}
Giovanni Battista Riccio (ca. 1537 - 1627) - Canzon La Mocegina à 4
{Divine lodi musicali, Venetia 1620}
Giovanni Priuli (ca. 1575 - 1629) - Egredimini Filiae Sion
{Parnassus musicus Ferdinandaeus, Venetia 1615}
{Sacrorum concentuum, Venetia 1618}
{Canzoni de intavolatura d'organo fatte all francese, Venetia 1599}
Giovanni Martino Cesare (ca. 1590 - 1667) - La Fenice à 4{Melodie musicali, Monaco 1621}
{Parnassus musicus Ferdinandaeus, Venetia 1615}
Giovanni Picchi (ca. 1571 - 1643) - Canzon decimaquarta à 6{Canzoni da sonar, Venetia 1625}
Giovanni Valentini (1582 - 1649) - Echo à 3
Jan Sixt z Lerchenfelsu (ca. 1550 - 1629) - Un altro Sonetto à 4 lingue della bataglia di Praga{Praha, 1626}
Samuel Scheidt (1587 - 1654) - Galliard Battaglia à 5 voc.{Ludi musici, Hamburg 1621}
RICHARD ŠEDA
absolvoval obor hra na trubku na Konzervatoři v Českých Budějovicích ve
třídě Jiřího Pelikána. Již během tohoto studia se zajímal o tzv. historicky
poučenou interpretaci staré hudby. Ve hře na cink byl zpočátku samoukem a své
první koncertní zkušenosti získával v souboru Ritornello pod vedením Michaela
Pospíšila. V roce 2005 zahájil své soukromé studium hry na cink na několika
interpretačních kurzech v Praze a ve Francii u francouzské cinkenistky Judith
Pacquier.
Z jeho působení v mnoha zahraničních souborech staré hudby jmenujme
například Concerto Copenhagen, Marini Consort Innsbruck, L´Arpa Festante
München, Wiener Hofburgkapelle, Clemencic Consort Wien. V České republice
spolupracuje například se soubory Czech Ensemble Baroque, Cappella Mariana,
Collegium Marianum, Ensemble Inégal, Collegium 1704 a další. V roce 2007
založil vlastní soubor Capella Ornamentata se zaměřením na hudbu 16. a 17. století. Capella
Ornamentata má na svém kontě 3 CD, řadu vystoupení na domácích i zahraničních
pódiích a festivalech staré hudby a prezentuje se i v rozhlasovém a televizním
vysílání. Bývá lektorem hry na cink na Letní škole staré hudby ve Valticích.
Je spoluzakladatelem a hudebním dramaturgem regionálního barokního festivalu barokních umění Dačické baroko. Věnuje se také hudebně badatelské činnosti a spartaci starých tisků. Jeho badatelský přínos v oblasti hudby v Kroměřížském archivu byl zmíněn i knize Jiřího Sehnala "Pavel Josef Vejvanovský and the Kroměříž music collection" (2009). Nedílnou součástí hudebního života Richarda Šedy je i jeho rodné město Dačice. V místní Základní umělecké škole vyučuje hru na zobcové flétny a trubku a kromě častých vystoupení se svými žáky dosahuje také úspěchy v celostátních soutěžích ZUŠ. Aktivně se zapojuje do hudební produkce ve své farnosti v Dačicích a v Kostelním Vydří.