BOULEVARD BAROQUE
BOULEVARD BAROQUE - Německo
Jana Semerádová (traverso) - ČR
Shalev Ad-El (cembalo) - Izrael
Karla Enríquez - umělecká vedoucí
za laskavého přispění / with the kind contribution of
Autumn's night fever!
Johann Adolf Hasse (1699 - 1783) / Sinfonia g-Minor, Op. 5, Nr. 6
Allegro - Andante - Allegro
František Benda (1709 - 1786) / Flute Concerto e-Minor
Allegro con brio - Adagio un poco Andante - Presto
Jiří Antonín Benda (1722 - 1795) / Cembalo Concerto in G-Major
Non tanto Allegro - Andante - Allegro Scherzando
Johann Helmich Roman (1694 - 1758) / Sinfonia e-Minor
Allegro staccato - Larghetto - Allegro assai - Allegro
JANA SEMERÁDOVÁ
Flétnistka Jana Semerádová je absolventkou Pražské konzervatoře, Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (Teorie a provozovací praxe staré hudby) a Královské konzervatoře v Den Haagu. Je laureátkou mezinárodních soutěží v Magdeburku a Mnichově.
Jana Semerádová je uměleckou vedoucí souboru Collegium Marianum a dramaturgem koncertního cyklu Barokní podvečery a mezinárodního hudebního festivalu Letní slavnosti staré hudby.
Věnuje se intenzivní badatelské činnosti v českých a zahraničních archivech a studiu barokní gestiky, deklamace a tance. Své nevšední dramaturgie nezřídka staví na propojení hudebního a dramatického umění.
Pod jejím vedením Collegium Marianum každoročně uvádí několik novodobých premiér. Na svém kontě má řadu CD; nahrávky se souborem Collegium Marianum jsou výrazně zastoupené v úspěšné řadě "Hudba Prahy 18. století'' u vydavatelství Supraphon, pro něž nahrála i dvě svá profilová CD "Solo for the King'' a "Chaconne for the Princess''.
Jana Semerádová vystupuje na významných evropských pódiích (například Bachfest Leipzig, Festival Oude Muziek Utrecht, Musikfestspiele Potsdam Sanssouci, Innsbrucker Festwochen, Händel-Festspiele Halle, Centre de musique baroque de Versailles, Festival de Sablé, MHF Pražské jaro, Tage Alter Musik Regensburg, Konzerthaus ve Vídni a Berlíně, Vratislavia Cantans a Palau de la Música Catalana), jako sólistka spolupracovala s Magdalenou Koženou, Sergiem Azzolinim, Alfredem Bernardinim a Enricem Onofrim a pravidelně účinkuje se soubory Akademie für Alte Musik Berlin, Il suonar parlante, Wrocławska Orkiestra Barokowa, {oh!} Orkiestra Historyczna a Ars Antiqua Austria.
V roce 2015 se habilitovala na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze a získala docenturu v oboru flétna. V roce 2019 obdržela cenu Pražské skupiny Společnosti pro vědy a umění. Prestižní ceny Anděl České hudební akademie v roce 2020 přinesly nominaci Janě Semerádové a Erichu Traxlerovi v kategorii "Klasika'' za CD Chaconne pro princeznu.
zdroj: www.collegiummarianum.cz/o-nas/jana-semeradova/
SHALEV AD-EL
Shalev Ad-El se narodil v roce 1968 v izraelském městě Ramat Gan. Jako stipendista AICF absolvoval Královskou konzervatoř v Haagu a v roce 1987 získal první cenu v soutěži Francois Shapira Competition.
Jako sólista hrál s většinou předních izraelských orchestrů včetně Izraelské filharmonie.
Jako dirigent i cembalista navštěvuje nejprestižnější světová p´dia, jako jsou londýnská Wigmore Hall, Carnegie Hall, 92Y a Frick Collection v New Yorku, Suntury Hall v Tokiu, festival v Bruggách, Bachfest v Lipsku, Bozar of Brussels, LG centrum v Soulu, Handelfestspiele v Halle, Händel Festival v Goettingenu, festival v Utrechtu atd.
Ad-El je členem souborů Il Gardellino a The Dorian Consort, Berlin Philharmonic Stradivarius Soloists a je hudebním ředitelem Accademia Daniel a Oslo Baroque Soloists.
V letech 1997-2007 působil jako stálý hostující dirigent a ředitel cyklu "Barokní matiné" Filharmonie v Halle, 2009-2010 jako stálý hostující dirigent Filharmonie v Bogotě, 2013-2017 jako stálý dirigent Filharmonie v Hanoji a v letech 2013-2016 jako hudební ředitel a šéfdirigent nejvýše postaveného izraelského komorního orchestru NKO.
Dirigoval mimo jiné také Berlínské symfoniky, hongkongský orchestr APA, Izraelský symfonický orchestr RIshon Letzion (orchestr Izraelské opery) , Izraelský komorní orchestr, Jeruzalémské symfoniky, Beer Sheva sinfonietta, Bangkokské symfoniky, Jeruzalémský barokní orchestr, Barokní orchestr Baroccada, Il Gardellino baroque orquestra, Pardubický barokní orchestr, Music viva Amsterdam, Norwegian Soloists Choir, Panamský národní symfonický orchestr, Rio de Janeiro Unirio orchestra, Peruánský národní symfonický orchestr a národní orchestr mládeže, Albánský rozhlasový orchestr.
Shalev Ad-El nahrál již více než 80 CD pro vydavatelství jako Deutsche Gramophone, Chandos, Accent, Denon, CPO.
Pravidelně působil také jako pedagog na Akademii staré hudby v Drážďanech (1992-93), Masarykově univerzitě v Brně (1992-2000) a Bostonské univerzitě (1999), vedl mistrovské kurzy mj. na konzervatoři v Moskvě, Tallinnu, zámku Rheinsberg, Florida State University, Interlocken MI, Bloomington IN, Longy school of music, Fukuoka festival, Beijing Academy of music, Instituto superior de la Habana, Conservatorio de Lima, Conservatorio de La Paz, La universidad Catolica de Buenos Aires, Academy for performing arts v Hongkongu, Sydney chamber music festival, Seoul National university, Manila UDP a v UNIRIO v Rio de Janeiru.
V roce 2008 mu byla udělena německá cena FASCHPREIS za celoživotní přínos k oživení středoněmecké hudby.
zdroj / source: www.shalev.at
KARLA ENRÍQUEZ
Karla Enríquez se narodila v Méridě v Mexoiku a od sedmi let se začala učit hrát na housle. Po absolvování střední školy v Německu pokračovala ve studiu hudby na Hochschule für Musik Detmold, kde studovala u profesora Koh Gabriela Kamedy (bakalářský titul) a u mezinárodně uznávaného Auryn Quartet (magisterský titul).
Kromě umělecké a pedagogické činosti se věnuje také hudebnímu managementu. Její nadšení a vášeň pro starou hudbu podnítilo vystupování s barokními specialisty, jako jsou Axel Wolf, Liv Heym, Monika Bovenkerk, Shalev Ad-El a Jana Semerádová, a lekce u renomovaných barokních houslistů, jako jsou Leila Schayegh, Veronika Skuplik, Rüdiger Lotter, Martyna Pastuszka, Luca Giardini atd.
V roce 2017 založila soubor BoulevardBaroque, který od té doby aktivně a úspěšně formuje jako houslistka a manažerka. Vedle profesionálního rozvoje souboru je jejím nejdůležitějším zájmem společenská angažovanost, zejména s ohledem na hudební vzdělávání a podporu integrace.
zdroj / source: www.boulevardbaroque.com